Ułatwienia dostępu

Marketing i komunikacja rynkowa – I stopień

Marketing i komunikacja rynkowa – I stopień

Kierunek

Marketing i komunikacja rynkowa

Kolegium

Nauk o Zarządzaniu i Jakości

Instytut

Zarządzania

Stopień

Pierwszy

Tytuł zawodowy

Licencjat

Tryb

Stacjonarny, niestacjonarny

Język wykładów

Polski

Przedmioty maturalne​

Przedmiot pierwszy: język obcy
Przedmioty drugi (do wyboru): geografia, historia, matematyka, wiedza o społeczeństwie

Specjalności

  • E-Marketing
  • Handel i Budowanie Relacji z Nabywcami
  • Marketing Miast i Regionów
  • Reklama i Public Relations
O kierunku
Kierunek ten pozwala zdobyć wiedzę oraz umiejętności niezbędne na wszystkich stanowiskach związanych z szeroko rozumianym marketingiem – prowadzonym zarówno w nowoczesnych, jak i bardziej tradycyjnych formach. Studia kładą nacisk nie tylko na znajomość teoretycznych zagadnień, ale też kompetencje społeczne oraz zdolność kreatywnego myślenia.
Perspektywy zawodowe
Współcześnie specjaliści od marketingu niezbędni są nie tylko w firmach i przedsiębiorstwach, ale również jednostkach sektora publicznego. Ze względu na olbrzymie zróżnicowanie branży marketingowej, istnieje bardzo szerokie pole wyboru ścieżki kariery: od działań kreatywnych i opracowywania strategii, przez budowę PR oraz zarządzanie social mediami, po tworzenie materiałów promocyjnych czy organizację eventów.
Atuty kierunku
  • Nauczanie na kierunku MiKR wykorzystuje nowoczesna narzędzia e-learningowe oraz interaktywne gry symulacyjne.
  • Wiele zajęć ma charakter warsztatowy i praktyczny.
  • Nowatorskie formy zaliczania przedmiotów – poprzez udział w konferencjach lub tworzenie projektów.
  • Przy kierunku działa Koło Naukowe KolMark 2.0, organizujące eventy, debaty i realizujące projekty marketingowe.
  • Kierunek 2-krotnie został wyróżniony certyfikatami: “Studia z Przyszłością oraz “Lider Jakości Kształcenia”.
Specjalności
  • E-Marketing:
    Specjalność koncentrująca się na marketingowych możliwościach środowiska internetowego i efektywnych działaniach w tej przestrzeni. Jej program jest stale dostosowywany do aktualnych trendów oraz dynamicznego rozwoju technologii.
  • Handel i budowanie relacji z nabywcami:
    Specjalność pozwalająca na dogłębne poznanie tematyki handlowej, m. in. zarządzania sprzedażą, działań promocyjnych w handlu, czy zasad funkcjonowania instytucji handlowych. Równie duży nacisk kładziony jest na kompetencje społeczne i budowanie relacji z nabywcami.
  • Marketing miast i regionów:
    Specjalność poświęcona zagadnieniu marketingu terytorialnego. Pozwala na zdobycie wiedzy oraz umiejętności praktycznych z zakresu budowy lokalnych strategii oraz specyfiki działań na szczeblu samorządowym.
  • Reklama i Public Relations:
    Wybór tej specjalności pozwala na poznanie zasad budowy skutecznych kampanii PR oraz tworzenia atrakcyjnych reklam. Pełne zrozumienie dostępnych narzędzi umożliwiają warsztaty prowadzone przez praktyków działających w branży.