Ułatwienia dostępu

Informatyka stosowana – II stopień

Informatyka stosowana – II stopień

Kierunek

Informatyka stosowana

Kolegium

Nauk o Zarządzaniu i Jakości

Instytut

Informatyki, Rachunkowości i Controllingu

Stopień

Drugi

Tytuł zawodowy

Magister

Tryb

Stacjonarny, niestacjonarny

Język wykładów

Polski

Specjalności

  • Systemy inteligentne
  • Systemy informacyjne
O kierunku

Kierunek Informatyka Stosowana II stopnia na UEK jest odpowiedzią na potrzeby rynku pracy w zakresie kształcenia specjalistów przygotowanych do pełnienia funkcji zarządczych/kierowniczych w branży IT.

Program studiów 2024/2025
Perspektywy zawodowe

Absolwenci kierunku Informatyka Stosowana posiadać będą wiedzę i umiejętności na temat technik i narzędzi współczesnej informatyki, procesów biznesowych zachodzących w organizacjach, z uwzględnieniem uwarunkowań ekonomicznych i prawnych. Będą mogli ubiegać się o pracę w firmach sektora informatycznego oraz w organizacjach wykorzystujących informatykę w swojej działalności (zarówno w sektorze gospodarczym jak i sektorze publicznym). 

Atuty kierunku

Studia Informatyki Stosowanej II stopnia przeznaczone są dla osób, które ukończyły studia I stopnia na kierunku związanym z informatyką i pragną zdobyć wiedzę i umiejętności, które pozwoliłyby im na pełnienie funkcji kierowniczych/zarządczych w branży IT. W toku studiów zdobędą oni wiedzę i umiejętności niezbędne dla tej ścieżki kariery, tj. poznają podstawy organizacji przedsiębiorstw, rachunkowości oraz zdobędą umiejętności umożliwiające im skuteczne zarządzanie zespołami projektowymi i pełnienie funkcji zarządczych wyższego szczebla, w szczególności tych, które dotyczą sfery informatycznej organizacji.

Specjalności

Program studiów nie przewiduje podziału na specjalności. Niemniej jednak, zakres wiedzy oferowany studentom w ramach przedmiotów obowiązkowych i przedmiotów do wyboru można pogrupować w następujące bloki tematyczne:

  • funkcjonowanie przedsiębiorstwa: zdobycie wiedzy i umiejętności potrzebnych do zrozumienia działania przedsiębiorstwa (ze szczególnym naciskiem na branżę IT), zarówno na poziomie operacyjnym jak i strategicznym,
  • wykorzystanie technologii informatycznych w kontekście organizacyjnym i technologicznym: usystematyzowanie i rozszerzenie wiedzy na temat procesu tworzenia i eksploatacji oprogramowania, z uwzględnieniem zagadnień z zakresu zarządzania jakością,
  • zarządzanie projektami informatycznymi: rozszerzenie wiedzy z obszaru zarządzania projektami z punktu widzenia wykonawcy i inwestora (klienta/użytkownika) oraz innych grup interesariuszy, z uwzględnieniem uwarunkowań procesu inwestycyjnego, priorytetów, różnych podejść do zarządzania projektami informatycznymi i przykładowych metodyk zarządzania projektami,
  • wspomaganie decyzji: dostarczenie narzędzi matematycznych i informatycznych wspomagających podejmowanie decyzji wraz z ich charakterystyką w zakresie możliwości wykorzystania w rozwiązywaniu problemów występujących w organizacji na różnych szczeblach decyzyjnych,
  • funkcjonowanie w społeczeństwie: zrozumienie współczesnego świata i konsekwencji rozwoju technologii.