Kierunek ten pozwala zdobyć wiedzę oraz umiejętności niezbędne na wszystkich stanowiskach związanych z szeroko rozumianym marketingiem – prowadzonym zarówno w nowoczesnych, jak i bardziej tradycyjnych formach. Studia kładą nacisk nie tylko na znajomość teoretycznych zagadnień, ale też kompetencje społeczne oraz zdolność kreatywnego myślenia.
Współcześnie specjaliści od marketingu niezbędni są nie tylko w firmach i przedsiębiorstwach, ale również jednostkach sektora publicznego. Ze względu na olbrzymie zróżnicowanie branży marketingowej, istnieje bardzo szerokie pole wyboru ścieżki kariery: od działań kreatywnych i opracowywania strategii, przez budowę PR oraz zarządzanie social mediami, po tworzenie materiałów promocyjnych czy organizację eventów.
Atuty kierunku
Nauczanie na kierunku MiKR wykorzystuje nowoczesna narzędzia e-learningowe oraz interaktywne gry symulacyjne.
Wiele zajęć ma charakter warsztatowy i praktyczny.
Nowatorskie formy zaliczania przedmiotów – poprzez udział w konferencjach lub tworzenie projektów.
Przy kierunku działa Koło Naukowe KolMark 2.0, organizujące eventy, debaty i realizujące projekty marketingowe.
Kierunek 2-krotnie został wyróżniony certyfikatami: “Studia z Przyszłością oraz “Lider Jakości Kształcenia”.
Specjalności
Analityka ekonomiczno – finansowa: zajęcia mają na celu wykorzystanie zdobytej wiedzy teoretycznej do rozwiązywania praktycznych problemów ekonomiczno-finansowych. Prowadzone są one między innymi w formie: konwersatoriów, zajęć projektowych, e-learningu, a także gier symulacyjnych.
Ekonomia menedżerska: program specjalności umożliwia zdobycie praktycznych umiejętności i wiedzy z zakresu podejmowania decyzji strategicznych dla rozwoju przedsiębiorstwa, zarządzania przedsiębiorstwem w warunkach konkurencji i ryzyka. Zajęcia prowadzone są z wykorzystaniem interaktywnych metod nauczania.
Nieruchomości i Inwestycje: celem specjalności jest przygotowanie studentów do pracy związanej z obsługą rynku nieruchomości (doradztwo nieruchomościowe, pośrednictwo w obrocie nieruchomościami, zarządzanie nieruchomościami, szacowanie nieruchomości) i szeroko pojętymi procesami inwestycyjnymi. Częstą formą realizacji zajęć są warsztaty, podczas których studenci pracują na przykładach zaczerpniętych z praktyki rynkowej.