SPECYFIKA KIERUNKU
Jest to unikatowy w Polsce kierunek przygotowany z myślą o kształceniu wysokiej klasy specjalistów z zakresu marketingu. Zajęcia pozwalają zdobyć wiedzę, kompetencje i praktyczne umiejętności niezbędne w pracy współczesnego marketera w zakresie: dokonywania analizy rynku i badań konsumentów, rozumienia potrzeb i pragnień nabywców, tworzenia innowacyjnych rozwiązań dotyczących oferty marketingowej i komunikacji z klientem, wykorzystania najnowszych technologii i narzędzi internetowych w budowaniu i realizacji strategii marketingowej. Zajęcia, wysoko oceniane przez studentów, prowadzą pracownicy Uczelni mający duże osiągnięcia publikacyjne i badawcze w zakresie marketingu, a także praktycy o dużym doświadczeniu w działalności marketingowej.
Kierunek kształci specjalistów marketingu, którzy:
posiadają szerokie zasoby wiedzy i umiejętności predestynujących do pracy na
stanowiskach specjalistów, menedżerów i ekspertów ds. marketingu w różnych działach i sektorach gospodarki,
posiadają cenione na rynku pracy umiejętności, takie jak: wykorzystanie Internetu w marketingu, kreowanie wizerunku marki, zarządzanie komunikacją z klientami,
mogą w przyszłości zakładać własne firmy i agencje marketingowe.
WYBRANE PRZEDMIOTY
Marketing
Marketing usług
Handel i zarządzanie sprzedażą
Podstawy e-marketingu
Zarządzanie marketingiem
Zachowanie konsumenta
Zarządzanie projektami
Podstawy komunikacji rynkowej
CIEKAWOSTKI DOTYCZĄCE KIERUNKU
Przy kierunku działa Rada Dyrektorów Marketingu. Misją Rady jest stworzenie pomostu łączącego naukę i dydaktykę marketingu, w tym zwłaszcza kierunek MiKR z praktycznymi doświadczeniami specjalistów z tej dziedziny.
Studenci kierunku mają możliwość włączenia się w działalność naukową i organizacyjną Uczelni. Z ich udziałem realizowane są projekty badawcze tj.: badania sondażowe wraz z wywiadami pogłębionymi badania postaw obywatelskich wśród uczniów szkół podstawowych. Owocem współpracy ze studentami są wspólnie przygotowywane artykuły czy referaty wygłaszane na sympozjach i konferencjach naukowych.
Przykładem dużego sukcesu Studentów kierunku jest zdobycie przez nich w 2021 roku platynowego i brązowego certyfikatu w konkursie ResearchLab.
Prace licencjackie i magisterskie studentów kierunku nagradzane są przez instytucje zewnętrzne, np. Polskie Naukowe Towarzystwo Marketingu czy firmę Statsoft.
Co roku Katedra organizuje naukowo-dydaktyczną konferencję plakatową, na której studenci mają możliwość zaprezentować projekty kreatywnych kampanii reklamowych i uczestniczyć w konkursie na najlepszą pracę. W ramach konferencji odbywa się sesja posterowa – wystawa plakatów, która cieszy się dużym zainteresowaniem pracowników i studentów.
Przy kierunku działa Koło Naukowe KolMark 2.0. Uczestnicy organizują eventy, debaty, biorą udział w szkoleniach, realizują projekty marketingowe. Aktywność w Kole Naukowych stwarza studentom możliwość rozwoju naukowego i publikacji – samodzielnie lub we współautorstwie – artykułów naukowych. Udzielają się w mediach społecznościowych prowadząc profil na Facebooku i Instagramie.
Studenci kierunku kilkukrotnie uczestniczyli w cyklicznych wyjazdach dydaktyczno-krajoznawczy w słowackie Tatry Wysokie (Štrbské pleso – Popradské Pleso). Wyjazd łączy wędrówkę górską ze zdobywaniem wiedzy z problematyki euromarketingu i marketingu międzynarodowego.
Dzięki współpracy pracowników uczelni z przedstawicielami praktyki część zajęć ma charakter warsztatowy i praktyczny.
Przykładem mogą być zajęcia warsztatowe z udziałem przedstawicieli agencji reklamowych i badawczych, wizyty w siedzibie firm, obserwacja pracy badaczy czy wizyty w profesjonalnej „fokusowni”.
Studenci Kierunku mają szerokie możliwości wyjazdów do zagranicznych uczelni partnerskich w ramach programu Erasmus.
Kierunek 2-krotnie został wyróżniony ważnymi certyfikatami : “Studia z Przyszłością oraz “Lider Jakości Kształcenia”.