Ułatwienia dostępu

Portal rekrutacyjny Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

Proces rekrutacji – Polacy – studia stacjonarne i niestacjonarne 2 stopnia

Proces rekrutacji – Polacy – studia stacjonarne i niestacjonarne 2 stopnia
PIERWSZY ETAP
  1. Kandydaci dokonują rejestracji w Internetowej Rekrutacji Kandydatów (IRK) oraz wpłacają opłatę rekrutacyjną.

  2. EGZAMIN WSTĘPNY – dotyczy wyłącznie kandydatów na studia stacjonarne na kierunek Rynki Finansowe!
    Do egzaminu wstępnego (na kierunek Rynki finansowe) zostaną dopuszczone wszystkie osoby, w tym również kandydaci nie posiadający jeszcze tytułu magistra, licencjata lub inżyniera. Kandydaci, którzy nie posiadają jeszcze dyplomu mogą wziąć udział w rekrutacji, ale zdanie egzaminu nie gwarantuje im przyjęcia na studia aż do momentu zweryfikowania dyplomu.
DRUGI ETAP

■ Po ogłoszeniu listy zakwalifikowanych do przyjęcia, osoby zdecydowane podjąć studia II stopnia w UEK zobowiązane będą do dostarczenia następujących dokumentów:

  1. Wydruk ankiety osobowej – z Internetowej Rekrutacji Kandydatów (ankieta zamieszczona jest w zgłoszeniach rekrutacyjnych – Dokumenty i dalsze kroki. Przed wydrukowaniem ankiety należy sprawdzić poprawność wprowadzonych danych). Na ankiecie musi być nadrukowane zdjęcie kandydata (zdjęcie należy wcześniej wgrać do IRK).
  2. Kserokopia dyplomu ukończenia studiów oraz kserokopia suplementu – oryginały do wglądu. W przypadku braku dyplomu, zaświadczenie o obronie pracy dyplomowej i uzyskaniu tytułu licencjata, inżyniera lub magistra.
  3. W przypadku zagranicznego dyplomu, również legalizacja, tłumaczenie na język polski oraz potwierdzenie, że uzyskany dyplom uprawnia do podjęcia studiów w kraju jego wydania.

■ WAŻNE! Osoby, które w dniu składania dokumentów nie będą jeszcze posiadały dyplomu, składają zaświadczenie o obronie pracy dyplomowej i uzyskaniu tytułu licencjata, inżyniera lub magistra. W ciągu miesiąca zobowiązane są do dostarczenia dyplomu wraz z suplementem do Biura Studiów II stopnia oraz Jednolitych Studiów Magisterskich, pod rygorem skreślenia z listy studentów.

■ UWAGA! W imieniu kandydata dokumenty może złożyć inna osoba. W takim przypadku wymagane jest pełnomocnictwo.

Druk pełnomocnictwa zamieszczony jest w zakładce Dokumenty do pobrania jak również w IRK w Zgłoszeniach rekrutacyjnych – Dokumenty i dalsze kroki.

■ Przyjęcie na studia następuje w drodze wpisu na listę studentów po doręczeniu wymaganych dokumentów. Niedopełnienie tego obowiązku będzie skutkowało skreśleniem z listy zakwalifikowanych do przyjęcia na studia.

■ Dokumenty należy składać w specjalnej teczce, którą kandydat otrzyma w momencie doręczenia dokumentów.

■ Od decyzji odmowy przyjęcia na studia przysługuje odwołanie do Rektora.