Ułatwienia dostępu

Zasady aplikacji na studia stacjonarne i niestacjonarne 2 stopnia – w roku akademickim 2024/25

Zasady aplikacji na studia stacjonarne i niestacjonarne 2 stopnia – w roku akademickim 2024/25
STUDIA STACJONARNE
  • Prawo do ubiegania się o przyjęcie na studia stacjonarne II stopnia mają osoby posiadające dyplom ukończenia studiów.
  • Podstawą przyjęcia na studia jest średnia arytmetyczna wszystkich ocen końcowych uzyskanych z zaliczanych przedmiotów w całym okresie studiów pierwszego stopnia, drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich.
  • Średnia ocen musi być udokumentowana – jeżeli nie jest podana w suplemencie do dyplomu, wtedy kandydat musi przedłożyć zaświadczenie potwierdzające średnią ocen z toku studiów (bez obrony pracy), potwierdzone przez swoją uczelnię.
  • Kandydaci mogą zgłosić obok wybranego (podstawowego) kierunku, dodatkowo dwa alternatywne kierunki studiów, przy czym zobowiązani są uporządkować te kierunki według indywidualnych priorytetów. Kolejność wskazanych przez kandydata kierunków będzie uwzględniana w postępowaniu kwalifikacyjnym (wypełnianiu limitów przyjęć na poszczególne kierunki studiów).
  • Rekrutacja prowadzona jest na kierunki, a uruchomienie kierunku uzależnione jest od zgłoszenia się odpowiedniej liczby kandydatów.
  • W przypadku, gdy średnia ocen będzie kwalifikowała kandydata do przyjęcia zarówno na kierunek podstawowy, jak i na kierunki alternatywne, kandydat zostanie przyjęty na kierunek podstawowy, zaznaczony w ankiecie rekrutacyjnej jako pierwszy.
  • Przyjęcie na jeden z kierunków studiów jest równoznaczne z odmową przyjęcia na pozostałe kierunki.
  • Kandydat, będący studentem drugiego stopnia na danym kierunku Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie nie może ubiegać się o przyjęcie na ten sam kierunek studiów w ramach tego samego stopnia i formy studiów.
STUDIA NIESTACJONARNE
  • Prawo do ubiegania się o przyjęcie na studia niestacjonarne II stopnia mają osoby posiadające dyplom ukończenia studiów.
  • Podstawą przyjęcia na studia jest średnia arytmetyczna wszystkich ocen końcowych uzyskanych z zaliczanych przedmiotów w całym okresie studiów pierwszego stopnia, drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich.
  • Średnia ocen musi być udokumentowana – jeżeli nie jest podana w suplemencie do dyplomu, wtedy kandydat musi przedłożyć zaświadczenie potwierdzające średnią ocen z toku studiów (bez obrony pracy dyplomowej), potwierdzone przez swoją uczelnię.
  • Rekrutacja prowadzona jest na kierunki, a ich uruchomienie uzależnione jest od zgłoszenia się odpowiedniej liczby kandydatów.
  • Kandydaci ubiegający się o przyjęcie na studia mogą kandydować na nieograniczoną liczbę kierunków, przy czym kandydat może być przyjęty wyłącznie na jeden kierunek.
  • Kandydat zobowiązany jest uporządkować wybrane kierunki studiów w kolejności od najważniejszego do najmniej ważnego wg indywidualnych priorytetów. Przyjęcie na jeden z kierunków studiów jest równoznaczne z odmową przyjęcia na pozostałe kierunki.
  • W przypadku, gdy średnia ocen będzie kwalifikowała kandydata do przyjęcia zarówno na kierunek podstawowy, jak i na kierunki alternatywne, kandydat zostanie przyjęty na kierunek podstawowy, zaznaczony w ankiecie rekrutacyjnej jako pierwszy.
  • Kandydat, będący studentem drugiego stopnia na danym kierunku Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie nie może ubiegać się o przyjęcie na ten sam kierunek studiów w ramach tego samego stopnia i formy studiów.
WYJĄTKI W REKRUTACJI
  • Osoby, które ukończyły studia poza granicami Polski mogą ubiegać się o przyjęcie pod warunkiem, że posiadają poddany legalizacji lub opatrzony apostille dyplom uprawniający do podjęcia studiów drugiego stopnia w państwie, w którym został wydany. W tym celu należy przed przystąpieniem do rekrutacji przesłać do Działu Nauczania kopię dyplomu i suplementu, czyli transkryptu ocen, który zawiera informacje o zaliczonych przez kandydata przedmiotach oraz uzyskanych ocenach.
  • Wymagane jest, aby dyplom wraz z supelementem (dodatkiem do dyplomu) były przetłumaczone na język polski przez uprawnione instytucje lub tłumacza przysięgłego.
DODATKOWE KOMPETENCJE - WYMAGANIA

Dodatkowe kompetencje wymagane od kandydatów na studia oraz studentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie:

  1. Kompetencje cyfrowe (pdf)
  2. Kompetencje językowe (pdf)
WYBÓR SPECJALNOŚCI NA STUDIACH

Zasady wyboru specjalności na studiach pierwszego stopnia, drugiego stopnia oraz jednolitych studiach magisterskich w Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie

  1. Podczas procesu dotyczącego rekrutacji na studia nie wybiera się specjalności, jest ona wybierana na poszczególnych kierunkach w trakcie trwania studiów. Zdecydowana większość kierunków prowadzonych na Uniwersytecie Ekonomicznym przewiduje specjalności, lecz są również kierunki prowadzone bez specjalności.
  2. Wybór specjalności następuje w semestrze poprzedzającym semestr, od którego przewidziane są specjalności, zgodnie z programem studiów na danym kierunku.
  3. Zapisy na daną specjalność poprzedzone są akcją informacyjną wśród studentów, której celem jest prezentacja programu specjalności oraz procedury i terminów zapisów. Akcja informacyjna prowadzona dla studentów polega m.in. na spotkaniach pracowników poszczególnych katedr oraz opiekunów kierunków ze studentami oraz na informowaniu studentów o specjalnościach za pomocą ogłoszeń, ulotek, informatorów, filmów reklamowych.
  4. Dyrektor Instytutu na stronie internetowej Instytutu ogłasza terminy zapisów na specjalności oraz określa ich formę, a także limit miejsc oraz liczbę grup na poszczególnych specjalnościach.
  5. Informacje te zamieszczane są również na stronie internetowej Centrum Obsługi Studentów.
  6. Zapisy na specjalności odbywają się poprzez system USOSweb.
  7. Zapisy na specjalności odbywają się na podstawie rankingu średniej ocen uzyskanych w semestrach poprzedzających zapisy. Pierwszeństwo w zapisach mają osoby z najwyższą średnią ocen.
  8. Warunkiem uruchomienia specjalności jest zgłoszenie się minimalnej liczby studentów dla grupy studenckiej, określonej w Zarządzeniu Rektora w sprawie ustalenia liczebności grup studenckich w odniesieniu do poszczególnych form zajęć.
  9. W przypadku zbyt małej liczby osób, które wybrały daną specjalność – Dyrektor Instytutu podejmuje decyzję o nieuruchomieniu tej specjalności. W takim przypadku studenci zostają przydzieleni do jednej z uruchomionych specjalności.
  10. Osoby, które nie złożyły deklaracji wyboru specjalności w wyznaczonych terminach kierowane są przez Dyrektora Instytutu w ramach wolnych miejsc do jednej z utworzonych specjalności.
  11. Dyrektor Instytutu podaje do wiadomości studentów wykaz uruchomionych specjalności na stronie internetowej Instytutu.
  12. Szczegółowe zasady dotyczące wyboru specjalności określone są w Zarządzeniu Rektora nr R.0211.51.2021 z dnia 22 lipca 2021 r. (z późn.zm.: Zarządzenie Rektora nr R.0211.33.2023 z dnia 28 kwietnia 2023 r.) w sprawie wprowadzenia Zasad wyboru specjalności oraz przedmiotów (do wyboru) na studiach pierwszego stopnia, drugiego stopnia i jednolitych studiach magisterskich.